Forside » Kurser » Digitale Medier » Online Annoncering Basis

Online Annoncering Basis

Arbejder du med marketing, kommunikation og sociale medier, men mangler et overblik over virksomhedens online annoncering og markedsføring samt værktøjer til at håndtere det?

På dette 2-dages kursus bliver du introduceret til den grundlæggende viden indenfor digital annoncering og markedsføring. Du lærer at udnytte mulighederne på sociale og digitale medier som Facebook og Google, opsætte annoncer, forstå den indsamlede data samt øge konverteringerne på din hjemmeside.

Du får praktisk undervisning og et indgående kendskab til de mest anvendte funktioner samt opnår forståelse for, hvilke annoncetyper din virksomhed bør udnytte og du lærer forskellen på annonceformaterne.

Lær hands-on hvordan annoncering fungerer på Facebook, LinkedIn, Instagram og Google og tilegn dig den nyeste viden inden for feltet. Du vil få tips og tricks til, hvornår du skal bruge de forskellige platforme til dit budskab, og hvordan du kan optimere brugervenligheden på hjemmesiden.

Vores instruktør på kurset har lang erfaring inden for digital marketing samt online annoncering og guider dig igennem det digitale annonceringsunivers, så du efter kurset har den grundlæggende viden, du skal bruge for at komme videre i din online annoncering.

Hvem er kurset til?
Dette kursus er til marketing- og kommunikationsmedarbejdere, SoMe ansvarlige, selvstændige og andre, der skal håndtere virksomhedens online annoncering og markedsføring.

Kurset er for dig, der har lidt eller ingen erfaring med online annoncering og markedsføring og som har brug for digitale og kommercielle kompetencer.

Kurset er for dig, som har kontakten til eksterne bureauer og leverandører, og som ønsker et overordnet overblik samt forstå grundprincipperne og mulighederne ved annoncering.

Kurset er også for dig, som skal stå for virksomhedens online annoncering i en mindre organisation eller skala. På kurset får du et indblik i strategiske og taktiske overvejelser omkring valg af platform og eksponering, sådan at der kan udarbejdes en operationel plan.

Hvad lærer du på kurset?

Nedenfor kan du læse mere om, hvilke emner vi gennemgår på kurset. Klik på overskrifterne for at læse mere.

Myter i digital markedsføring

På kurset får vi aflivet de hyppigste myter omkring digital marketing.

Facebook som platform

Vi ser på, hvordan din virksomhed kan bruge Facebook som platform. Du vil lære, hvordan Facebook annoncering virker, og hvordan du kan udarbejde en konkret strategi. Her har vi fokus på de gratis funktioner, som Facebook tilbyder for annoncering.

Googles økosystem

Du får en guidet tour i de mest essentielle værktøjer, du skal kende, så du f.eks. ikke bruger penge på forkerte søgeord.

Du lærer at forstå, hvordan Google arbejder samt værdien ved Analytics, Tracking, og hvorfor der skal være en ”pixel” på din hjemmeside.

Instagram

Lær hvordan du kan udbrede dine budskaber på Instagram. På kurset lærer du at håndtere Instagram som medie.

Du får en taktisk forståelse for, hvornår det giver mening at bruge Instagram eller Facebook, og hvornår det giver mening at bruge begge platforme.

LinkedIn

Du vil blive introduceret til de grundlæggende funktioner og værktøjer samt annoncering og tips til hvordan du kan opbygge et stort personligt netværk.

Vi ser også på LinkedIn strategier samt mulighederne og udfordringerne med virksomhedsprofiler.

Konverteringsoptimering på hjemmeside

Hvad sker der, når man har klikket på en annonce og kommer ind på din landinpage?

Vi undersøger brugeroplevelsen på din side og hvordan du får flest mulige konverteringer ud af den trafik du har på din hjemmeside.

Konverteringspunkter

Vi identificerer de vigtige ting, vi ønsker, at brugeren skal foretage sig på vores online platforme som f.eks. download af materiale og udfyldelse af kontaktformular og måler på dem.

Aflæsning af data

Du lærer at analysere og forstå din indsamlede data, så du kan forbedre dit materiale og øge konverteringerne.

Praktisk information

  • Varighed

    2 dage fra kl. 9–16
  • Forplejning

    Frugt, kaffe, the, sodavand, snacks og frokost er inkluderet alle dage.
  • Computer

    Vi gør en computer klar til dig. Du vælger blot, om du vil arbejde på PC eller Mac, når du booker din plads.
  • Find Softworld

    Læs mere om parkering og ankomstmuligheder til Softworld i København og Aarhus på dette link.

Instruktør på kurset

christian-juhler-1-150x150

Christian Juhler

Christian Juhler har arbejdet med online markedsføring i praksis for store såvel som mindre kunder. Han har stor erfaring med det tekniske setup bag alt markedsføring, samt analysen af den indgående data.

Det får du med i kurset

  • E-mail support

    Efter endt kursus tilbyder vi 6 måneders e-mail support, hvor du kan få svar på spørgsmål relateret til emnerne på kurset.
  • 100% tilfredshedsgaranti

    Vores tilfredshedsgaranti sikrer, at du får det fulde udbytte af din deltagelse på kurset.
  • Fleksible betingelser

    Vi har fleksible betingelser for flytning, ændring eller afbestilling af kursus.
  • Kursusbevis

    Når du har gennemført kurset, modtager du et bevis på din deltagelse og de nye færdigheder, du har opnået.

Hvorfor bruge Softworld?

100% tilfredshedsgaranti
sikrer, at du får det fulde udbytte

6 måneders e-mail support
inkluderet efter alle kurser

Adobe- og Apple certificeret
som det eneste kursuscenter i Danmark

Mere end 20 års erfaring
indenfor undervisning og kompetenceløft

Hvad siger deltagerne?

Jeg kan klart mærke en forskel i mit arbejde, efter jeg har været på kursus hos Softworld.

Jeg har brugt tilbuddet om 6 måneders support efter kurset et par gange, og der kommer hurtigt svar. Den virker optimalt.

– Henriette, Skive College

Formen på kurserne er rigtig god. Der er ikke for mange kursister. Og det fungerer rigtig fint, at der er lagt en slagplan fra underviserens side.

Men der er også plads til, at vi kan afvige lidt fra den afhængig af kursisternes interesser og behov.

– Jesper, Jyllandsposten

Softworld har et rigtig højt niveau, og deres undervisere er super kvalificerede på samtlige af de kurser, jeg har været på.

Der er en rigtig god stemning, og det er et fint miljø.

– Ella, Postnord Frimærker

Skræddersyede kurser

Planlæg et specialkursus med et indhold tilpasset jeres produktion.

Sammen med en af vores kvalificerede instruktører kan I nemt planlægge varighed, datoer, lokation og en agenda, der passer jeres specifikke behov for undervisning.

Har du spørgsmål?

Vi sidder klare ved telefon og mail. Skriv eller ring til os for at få svar på dine spørgsmål:

Vores samarbejdspartnere

adobe
apple
teknologisk
Grakom og Softworld
publiqare
humac
woodwing
crayon