Social Media Kursus

DKK 3.995 ekskl. moms

Varighed

1 dag kl. 9-16

Klippekort

2 klip

Vælg antal:

Kursus i marketing på sociale medier

På dette kursus lærer du at navigere på de sociale medier såsom Facebook, LinkedIn, Twitter og Instagram og forstå, hvordan du kan bruge medierne til at markedsføre og brande jeres virksomhed.

Du lærer hvordan du bruger indhold som primært værdiskabende element samt hvordan indholdet aktivt bruges til at skabe brugerinvolvering, kendskab og branding. Du vil desuden lære at forstå forskellen på organisk og betalt indhold samt hvordan de helt praktisk kan bruges i jeres indholdsplanlægning.

Kurset er for dig, som gerne vil lære, hvordan du kan bruge sociale netværk til at skabe engagement, kendskab og brugerinvolvering ved at lære de grundlæggende mekanismer i sociale medier.

Du behøver ikke at have prøvet en masse på sociale medier for at deltage på kurset. Vi prøver nogle af de sociale medier af hands-on og hvis du ikke allerede har profiler på de forskellige sociale medier vi gennemgår på kurset, vil vi som en del af øvelserne oprette en eller flere profiler på de største sociale medier.

Social Media Kursus

Kursus i marketing på sociale medier

På dette kursus lærer du at navigere på de sociale medier såsom Facebook, LinkedIn, Twitter og Instagram og forstå, hvordan du kan bruge medierne til at markedsføre og brande jeres virksomhed.

Du lærer hvordan du bruger indhold som primært værdiskabende element samt hvordan indholdet aktivt bruges til at skabe brugerinvolvering, kendskab og branding. Du vil desuden lære at forstå forskellen på organisk og betalt indhold samt hvordan de helt praktisk kan bruges i jeres indholdsplanlægning.

Kurset er for dig, som gerne vil lære, hvordan du kan bruge sociale netværk til at skabe engagement, kendskab og brugerinvolvering ved at lære de grundlæggende mekanismer i sociale medier.

Du behøver ikke at have prøvet en masse på sociale medier for at deltage på kurset. Vi prøver nogle af de sociale medier af hands-on og hvis du ikke allerede har profiler på de forskellige sociale medier vi gennemgår på kurset, vil vi som en del af øvelserne oprette en eller flere profiler på de største sociale medier.


Det lærer du på kurset

På kurset får du et grundigt overblik over de mange forskellige sociale medie platforme såsom Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram og YouTube og du lærer forskellen på earned, paid og owned media.

Der er vidt forskellige spilleregler afhængig af, hvilket medie du vælger og disse spilleregler påvirker i høj grad indholdet og grafikken. Undgå at blive ”lost” – få eksakt viden om, hvad der fungerer, så du effektivt kan skabe og publicere indhold til de forskellige platforme.

Se og lær hvordan du nemt opsætter virksomhedsprofiler på de relevante sociale medieplatforme. Kurset er hands-on, og instruktøren fortæller og viser dig, hvordan du let kommer i gang.

Lær forskellene mellem sociale medier og andre digitale kanaler som search, E-mail marketing, annoncering og indhold på egne platforme som blog og artikler.

Få svar på hvordan du organiserer dit indhold, så du får det største udbytte af dine artikler, videoer og billeder. Forstå at organisere dit indhold så du kan bruge det på flere sociale medier samtidigt uden at skulle producere indhold til hvert sociale netværk.

Du lærer, hvad der er karakteristisk for godt indhold og hvordan du bedst kan involvere dine kunder.

Du får inspiration til at opbygge relationer på sociale medier og får idéer til at integrere din sociale medie-profil med virksomhedens website og tryksager.

Forstå hvorfor brugerinvolvering er så vigtigt på sociale medier og lær mere om dine brugere ved at forstå, hvad det er der, skaber værdi for dem på sociale medier.

At skabe engagement er det, som fører til, at dine brugere får tillid til dig, hvilket er det væsentligste måleparameter på sociale medier.

Der er mange muligheder for at bruge det fysiske rum til at forbinde dine kunders ageren i f.eks. en butik eller i et showroom med en interaktion på de sociale medier – denne viden får du med som en ekstra bonus undervejs i kurset.

Forstå sammenhængen mellem organisk indhold og betalt annoncering og hvornår du bør bruge det ene frem for det andet.

Lær mere om hvordan målgrupper bruges og hvordan hver social media platform udvælger forskelligt indhold, der skal vises til brugerne.

På kurset lærer du at lave en udgivelsesplan for sociale medier og bruge planen fortløbende som et vigtigt taktisk redskab i virksomhedens strategi på sociale medier.

Instruktør på kurset, Christian Buch, har arbejdet med digitale medier siden 2001, og har flere gange været i landsdækkende medier (DR og TV2).

Christian har stor indsigt i, hvad der rører sig inden for digital strategi, kommunikation og online markedsføring.

Dette er et kursus for dig, som gerne vil forstå de grundlæggende mekanismer i sociale medier.

På kurset prøver vi nogle af de sociale medier af og hvis du ikke allerede har profiler på de forskellige sociale medier vi gennemgår på kurset, vil vi som en del af øvelserne oprette en eller flere profiler på de største sociale medier.


Hent en smagsprøve

smagsprøve social media kursus

I denne smagsprøve på vores Illustrator kursusmateriale lærer du om Pathfinder & Kurvefinderværktøjet, og at arbejde med stakke-orden.

HENT SMAGSPRØVE 


Praktisk information

  • VARIGHED
    1 dag fra kl. 9-16
  • FORPLEJNING
    Frugt, kaffe, the, sodavand, snacks og frokost er inkluderet alle dage
  • SUPPORT
    Efter endt kursus tilbyder vi indtil 6 måneders personlig e-mail support relateret til emnerne på kurset
  • COMPUTER
    Vi gør en computer klar til dig. Du vælger blot, om du vil arbejde på PC eller Mac, og hvilket sprog du ønsker softwaret på, når du booker din plads.

Undervisere på kurset

Christian Buch Iversen

Christian Buch Iversen
Christian underviser i Online Marketing, digitale medier og WordPress hos Softworld. Han har arbejdet med digitale medier siden starten af det 21. århundrede og har mange erfaringer med brugen af sociale medier både privat og professionelt.

Christian har flere gange været i landsdækkende medier som ekspert inden for sociale medier. Formelt har han en uddannelse fra IT-universitetet som kandidat i informationsteknologi, samt gode erfaringer i at styre digitale produktioner som IT projektleder. 

FRA SOFTBLOG.DK


4 tip til kommunikation på sociale medier

Der er 4 grundlæggende råd du kan følge, når virksomheden skal bruge de sociale medier som relationsopbyggende platforme. At bruge sociale... læs mere

BOOK EN PLADS


Social Media Kursus

DKK 3.995 ekskl. moms

Vælg antal:
SMAGSPRØVE PÅ KURSET
Nedenfor kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev og downloade din smagsprøve med det samme.

I nyhedsbrevet får du tips og tricks indenfor grafisk software og digital strategi, viden om nye kurser samt tilbud og invitation til events og seminarer.
Din information vil aldrig blive videregivet til tredjepart og er i trygge hænder.
NYHEDSBREV
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nedenfor og modtag tips og tricks, viden om nye kurser, events og seminarer samt tilbud, guides og inspiration.

Din information vil aldrig blive videregivet til tredjepart og er i trygge hænder.
Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet!
NYHEDSBREV
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nedenfor og modtag tips og tricks, viden om nye kurser, events og seminarer samt tilbud, guides og inspiration.

Din information vil aldrig blive videregivet til tredjepart og er i trygge hænder.
Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet!
Tak! Din tilmelding er registreret.
NYHEDSBREV
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nedenfor og modtag tips og tricks, viden om nye kurser, events og seminarer samt tilbud, guides og inspiration.

Din information vil aldrig blive videregivet til tredjepart og er i trygge hænder.
Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet!