Forside » Kursusoversigt » Digitale Medier » UX Design og digitale brugeroplevelser kursus
ux design kursus

UX Design og digitale brugeroplevelser kursus

UX DESIGN MODUL 1  | SE MODUL 2 HER

Ønsker du en solid og praktisk forståelse for UX Design, så du kan designe gode brugeroplevelser med resultatorienteret brugerinteraktion og overbevisende design?

Så tag to dage ud af din kalender og deltag på dette spændende, praktiske og kreative hands-on UX Design kursus i Aarhus og København.

En stor del af kurset består i at klæde dig på til at kunne argumentere for dit design. Efter kurset kan du ikke blot forklare, hvad du har designet, men hvorfor du har designet.

Kurset er bygget op om teorier, forskning og akademisk anderkendt materiale, som gør, at din design-struktur og dine design-valg er forankret troværdigt.

Vi gennemgår koncepterne UI (User Interface), UX (User Experience), UCD (User Centered Design) og kommer med klare eksempler på, hvorfor nogle apps / websider topper og andre flopper.

Du lærer UX Design af en digital designer og du får en masse praktiske værktøjer med hjem, som du kan bruge i dit daglige arbejde.

Du får også en masse bonusviden med som f.eks. en UX design checkliste, UX skabeloner, top 10 UX ”fejl” og meget mere.

Hvad lærer du på kurset?

Nedenfor kan du læse mere om, hvilke emner vi gennemgår på kurset. Klik på overskrifterne for at læse mere.

Lær at identificere reglerne for design

Vi gennemgår koncepterne UI (User Interface), UX (User Experience), UCD (User Centered Design) og kommer med klare eksempler på, hvorfor nogle Apps / Websider topper og andre flopper.

CRAP-modellen og FITTS law

Du lærer om CRAP modellen så du kan strukturere dit design. Vi tager afsæt i FITTS law, så brugerne opfører sig, som du ønsker, når de interagerer med dit design. Vi arbejder med en case fra analyse til endelig prototype.

Lær at udvikle designs baseret på en række modeller

Vi baserer tilgangen til design på anerkendt forskning og ikke personlig smag og behag. Essensen er, at du kan designe til et publikum, som ikke nødvendigvis afspejler din egen personlighed.

Lær kommunikationsreglerne

Med et akademisk afsæt får du indblik i de basale kommunikationsregler. Teorier fra Lasswell og Ingemann sættes i sammenhæng. Det er gamle teorier, der har fået nyt liv, og det er der en grund til.

Ved at gennemgå disse modeller og samtidig bruge SWOT analyse til at designe din kommunikation, så den er fast forankret, gør det din kommunikation stærk.

Sådan arbejder du med Personaer

Formålet med, at arbejde med personaer og kategorisere dem i forskellige brugergrupper er, at du herved kan sælge det samme produkt på tre forskellige måder i en og samme digital løsning.

Lær de basale regler for UX

Hvis du ikke kender din bruger, hvordan kan du så kende til det design, din bruger bliver tiltrukket af? Derfor er det essentielt, at du kan tale dine brugeres sprog. Hold tingene simple og undgå at skulle genopfinde den dybe tallerken.

Overbevisende design

Der er en særlig metode til at designe sin webside, app eller digitale løsning, så dine besøgende opfører sig på den måde, som du ønsker. F.eks. hvis du vil købe en koncertbillet, så kan et ur, der tæller ned, få dig til at bestille billetten nu.

På den måde er der mange virkemidler, der er medvirkende til, at du opnår et effektivt forretningsmæssigt udbytte igennem den design-oplevelse, du skaber.

Kortlæg og test kundens og brugerens behov

Hvis du har fundet ud af, hvad dine brugere og dine kunder har behov for (kan være en intern kunde), så kan du definere, hvad din designløsning SKAL have, MÅ have og er RART at have.

Herved kan du prioritere ressourcerne, budget og indsatserne efter, hvad der giver mest mening for projektets interessenter.

Praktisk brugertesting af design

Alle løsninger skal testes rent teknisk, men også selve brugeroplevelsen skal testes. Du skal have efterprøvet, om dit design giver mening for brugeren. Se forskellige værktøjer til bruger-test og forstå processen, så du kan gennemføre bruger-test på dine egne digitale løsninger.

Identificer målgruppen

Du får redskaber til at udarbejde personaer, der hjælper dig med at kommunikere til dine brugere. Vi kategoriserer de forskellige personaer, idet du sagtens kan have flere til en og samme webside eller digital tjeneste.

Praktisk information

Varighed
2 dage fra kl. 9–16

Fuld forplejning
Frugt, kaffe, the, sodavand, snacks og frokost er inkluderet alle dage.

Computer
Vi gør en computer klar til dig. Du vælger blot, om du vil arbejde på PC eller Mac.

Find Softworld
Læs mere om ankomstmuligheder i København og Aarhus på dette link.

Kommende datoer

København 10. & 11. november 2020
Aarhus17. & 18. november 2020
København 12. & 13. januar 2021
Aarhus23. & 24. februar 2021
København 13. & 14. april 2021

Instruktør på kurset

Gudmundur-400

Guðmundur Rúnar Kristjánsson
Adobe Certified Instructor

Guðmundur har over 20 års designerfaring. Han har arbejdet på store projekter og har erfaring med film, reklamer, fotografi, digital design, app udvikling og hvordan det hele bindes sammen til en helhed.


Hvorfor bruge Softworld?

100% tilfredshedsgaranti
sikrer, at du får det fulde udbytte

6 måneders e-mail support
inkluderet efter alle kurser

Adobe- og Apple certificeret
som det eneste kursuscenter i Danmark

Mere end 20 års erfaring
indenfor undervisning og kompetenceløft

Modtag vores nyhedsbrev og hent en mini-guide til UX design

Hent en miniguide til UX design

I denne 28-siders mini-guide til UX design får du overblik over de vigtigste UX designprincipper og teknikker, så du kan bruge dem optimalt i dit daglige arbejde.

TILMELD OG HENT UX DESIGN GUIDEN

Har du spørgsmål?

Vi sidder klare ved telefon og mail. Skriv eller ring til os for at få svar på dine spørgsmål:

Skræddersyede kurser

Planlæg et specialkursus med et indhold tilpasset jeres produktion.

Sammen med en af vores kvalificerede instruktører kan I nemt planlægge varighed, datoer, lokation og en agenda, der passer jeres specifikke behov for undervisning.

Det siger andre deltagere om kurserne

Jeg kom på kurset med et ønske om at lære 2 funktioner men gik derfra fyldt op med mere, mere. Jeg kan absolut bruge det jeg lærte på kurset i mit daglige arbejde.

Instruktøren var rolig og tålmodig og havde god tid til at dykke ned i vores individuelle behov, hvilket var udover al forventning.

— Daniel, After Effects Rutineret

Jeg kan bestemt bruge det jeg har lært på kurset i mit daglige arbejde. Jeg havde ikke prøvet programmet før og nu kan jeg komme godt igang.

Underviseren var virkelig god til at lære fra sig og var nem at forstå og skarp til sit fag. Maden var god, lokalerne var fine og alt virkede, som det skulle. Jeg glæder mig til at komme igen

– Jesper, Illustrator Basis kursus

Det som jeg har lært på kurset kan jeg virkelig bruge i mit daglige arbejde. Det var et utrolig spændende og meget relevant kursus.

Underviseren var en super interessant formidler og gjorde dagen meget spændende og lærerig. Det var iøvrigt en rigtig fin koordination af kurset. Stor ros herfra.

— Anne Grethe, fotokursus

Vores samarbejdspartnere

adobe
apple
teknologisk
Grakom og Softworld
publiqare
humac
woodwing
crayon