ux design kursus

UX Design og digitale brugeroplevelser kursus

Ønsker du en solid og praktisk forståelse for UX Design, så du kan designe gode brugeroplevelser med resultatorienteret brugerinteraktion og overbevisende design?

Så tag to dage ud af din kalender og deltag på dette spændende, praktiske og kreative hands-on UX Design kursus i Aarhus og København.

En stor del af kurset består i at klæde dig på til at kunne argumentere for dit design. Efter kurset kan du ikke blot forklare, hvad du har designet, men hvorfor du har designet.

Kurset er bygget op om teorier, forskning og akademisk anderkendt materiale, som gør, at din design-struktur og dine design-valg er forankret troværdigt.

Vi gennemgår koncepterne UI (User Interface), UX (User Experience), UCD (User Centered Design) og kommer med klare eksempler på, hvorfor nogle apps / websider topper og andre flopper.

Du lærer UX Design af en digital designer og du får en masse praktiske værktøjer med hjem, som du kan bruge i dit daglige arbejde. Du får en masse bonusviden med som f.eks. en UX design checkliste, UX skabeloner, top 10 UX ”fejl” og meget mere.

Bestil en plads

DKK 7.995 ekskl. moms

Varighed

2 dage kl. 9-16

Klippekort

2 klip

Indtast antal deltagere:
Vælg ønsket dato og sted ovenfor
  • 100% tilfredshedsgaranti
  • Fleksible betingelser for afbestilling og flytning

Det vil du lære

  • Identificer reglerne for design

    Vi gennemgår koncepterne UI (User Interface), UX (User Experience), UCD (User Centered Design) og kommer med klare eksempler på, hvorfor nogle Apps / Websider topper og andre flopper.

    Du lærer om CRAP modellen så du kan strukturere dit design. Vi tager afsæt i FITTS law, så brugerne opfører sig, som du ønsker, når de interagerer med dit design. Vi arbejder med en case fra analyse til endelig prototype.

    Vi baserer tilgangen til design på anerkendt forskning og ikke personlig smag og behag. Essensen er, at du kan designe til et publikum, som ikke nødvendigvis afspejler din egen personlighed.

  • Lær kommunikationsreglerne

    Med et akademisk afsæt får du indblik i de basale kommunikationsregler. Teorier fra Lasswell og Ingemann sættes i sammenhæng. Det er gamle teorier, der har fået nyt liv, og det er der en grund til.

    Ved at gennemgå disse modeller og samtidig bruge SWOT analyse til at designe din kommunikation, så den er fast forankret, gør det din kommunikation stærk.

  • Lær de basale regler for UX

    Hvis du ikke kender din bruger, hvordan kan du så kende til det design, din bruger bliver tiltrukket af? Derfor er det essentielt, at du kan tale dine brugeres sprog. Hold tingene simple og undgå at skulle genopfinde den dybe tallerken.

    Der er en tendens til, at over-kreativitet fører til, at man bringer sit design ud af kurs og mister konsensus. Se hvordan du tillader fejl, så du kan lære af dem og bruge det konstruktivt i designprocessen.

  • BONUS: Få praktiske UX værktøjer med hjem

    Efter workshoppen får du en masse praktiske værktøjer med hjem, som du kan bruge i dit daglige arbejde. Du får en UX design checkliste, skabeloner, top 10 UX ”fejl” og meget mere.

  • Kortlæg og test dine kunder og brugers behov

    Hvis du har fundet ud af, hvad dine brugere og dine kunder har behov for (kan være en intern kunde), så kan du definere, hvad din designløsning SKAL have, MÅ have og er RART at have.

    Herved kan du prioritere ressourcerne, budget og indsatserne efter, hvad der giver mest mening for projektets interessenter.

    Alle løsninger skal testes rent teknisk, men også selve brugeroplevelsen skal testes. Du skal have efterprøvet, om dit design giver mening for brugeren. Se forskellige værktøjer til bruger-test og forstå processen, så du kan gennemføre bruger-test på dine egne digitale løsninger.

  • Identificer brugerne

    Du får redskaber til at udarbejde personaer, sådan at du kommunikerer til dine brugere. Vi kategoriserer de forskellige personaer, idet du sagtens kan have flere til en og samme webside eller digital tjeneste.

    Formålet med, at arbejde med personaer og kategorisere dem i forskellige brugergrupper er, at du herved kan sælge det samme produkt på tre forskellige måder i en og samme digital løsning.

  • Overbevisende design

    Der er en særlig metode til at designe sin webside, app eller digitale løsning, så dine besøgende opfører sig på den måde, som du ønsker. F.eks. hvis du vil købe en koncertbillet, så kan et ur, der tæller ned, få dig til at bestille billetten nu.

    På den måde er der mange virkemidler, der er medvirkende til, at du opnår et effektivt forretningsmæssigt udbytte igennem den design-oplevelse, du skaber.

  • Prototype

    For at skabe fuld frihed og ikke tekniske begrænsninger, så arbejder vi med en analog prototype. Vi bruger papir, saks, lim, tusch, post-it og kanaliserer fuld energi på kreativiteten, så alle kan være med.

    Når du kender til denne metode, kan du få enhver kunde til at indgå mere direkte i udviklingen af design-løsningen og gøre hele briefing-processen og dit arbejde mere effektivt.

Praktisk information

  • Varighed

    2 dage fra kl. 9-16
  • Computer

    Vi gør en computer klar til dig. Du vælger blot, om du vil arbejde på PC eller Mac, og hvilket sprog du ønsker softwaret på, når du booker din plads.
  • Forplejning

    Frugt, kaffe, the, sodavand, snacks og frokost er inkluderet alle dage
  • Support

    Efter endt kursus tilbyder vi indtil 6 måneders personlig e-mail support relateret til emnerne på kurset

Dato og sted

København26. & 27. februar 2019
København14. & 15. maj 2019
Aarhus21. & 22. maj 2019
København04. & 05. september 2019
Aarhus12. & 13. november 2019

Modtag vores nyhedsbrev og bliv klogere på UX Design

Vi sender dig invitationer til seminarer og events, information om nye kurser og workshops samt ny viden og inspiration fra den kreative branche.

UX Design og brugeroplevelser - hent en smagsprøve

Modtag også en smagsprøve fra UX design workshoppen med det samme, hvor du får tips til at komme godt i gang med dit næste UX design projekt.

HENT EN SMAGSPRØVE  

Instruktør på kurset

avatar-gudmund

Guðmundur Rúnar Kristjánsson

Guðmundur har over 20 års designerfaring.Han har arbejdet på store projekter og har erfaring med film, reklamer, fotografi, digital design, app udvikling og hvordan det hele bindes sammen til en helhed.

Hvorfor bruge Softworld?

100% tilfredshedsgaranti
sikrer, at du får det fulde udbytte

6 måneders e-mail support
inkluderet efter alle kurser

Adobe- og Apple certificeret
som det eneste kursuscenter i Danmark

Mere end 20 års erfaring
indenfor undervisning og kompetenceløft

Skræddersyede kurser

Planlæg et specialkursus med et indhold tilpasset jeres produktion.

Sammen med en af vores kvalificerede instruktører kan I nemt planlægge varighed, datoer, lokation og en agenda, der passer jeres specifikke behov for undervisning.

Har du spørgsmål?

Vi sidder klare ved telefon og mail. Skriv eller ring til os for at få svar på dine spørgsmål: